محل تولد احساس انسان دوستی را ایجاد نمی کند
لیزا سروش لیزا سروش

 

 

19.09.2009

شما را به همکاری با این محتاجان دعوت  میکنم !

جو حوادث ناگواره جامعه مصیبت دیده افغانستان، هر وقتی انسانها را معیوب محتاج و ملول کرده ، خوشی انها را با درد همگام کرده ، انسان با دست و پاه را محتاج دیگران و زندگی را همچو گرداب غم در سرونوشت تعدادی تصویرنموده است.

 بلی ، سهراب پسر 5 ساله است. با مادر بیوه اش که  48 ساله دارد، با تمام مشقات زندگی میکند ، این خانم مدتی کارگر بوده ولی بعد از تنقیص که بیشتر مردم بی بضاعت و بی واسطه را هدف قرار دارد دست اش از کار گرفته شد ، و این خانم نیز در جمع بلاکشیده گان  فقر افغانستان، هر روز دشواری ها  و گرم سرد زندگی را بیشن ا زدیگران لمس میکند  . مادر سهراب گاه به کمک مردم و گاه  کار در منازل سرمایه دارن لقمه نان بخور ونمیر دریافت می نماید .

 سهراب ، تنها فرزند مادر فقیر نیست ، اقارب نزدیک نیز ندارد ، درد مادردردمندش راکه مبتلا به  مشکل روانی است نیز هر روز با چشمان کودکانه اش نظازه میکند و گاه به حال مادر دردمنش اشک می ریزد .

این پسر 4 ساله بوده پدر ش را به اثر مرض سرطان از دست داده ، هر چند درافغا نستان این یک  یتیم و بی بضاعت نیست مانند سهراب هزارن طفل بی مادر و یتیم است ولی این طفلک چون هر باری ا زبابت مشکل مادرش تحت تاثیر میرود، نیازد دارد تا شما مردم مهربان دست  این طفل را بگیرد و شریک درد و علاج مادرش شوید.

مدینه  دخترک معیوبی که 17 سال دارد وی به اثر نرسیدن واکسین  در هنگام کودکی و یا ممکن کدام دلیل دیگر فلج شده  است ، این دختر با وجود تمام دردش ،که از یک طرف توان راه رفتن را ندارد و جانب دیگر در یک خانواده فقیر زندگی  میکند که توان برا ی تداوی دختر خود ندارند رنج میبرد اما استعداد سر شار این دختر ، هر انسان با احساس را به حیرت می اندازد ، وی  شاعر و طنز نویس خوبی است ، به همکاری شما برای تداوی نیاز دارد، اگر شما توان مالی و یا تماس به کدام ارگان و شفا خانه را دارید  که فکر   مدینه را میکنید میتوانند کمک نمایند با من به تماس شوید، دوستان و همکاران تیم صحی کشور های خارجی  و داخلی به خصوص تیم  های صحی قوا ی ایتلاف، کشور همکار المان را در زمینه  تداوی این دختر ک معیوب و با استعداد را ، از همه پیش دعوت میکنم.

مدینه اکنون از کمر به پاین فلج است اما قبلا وی یک دست اش نیز فلج بوده ولی به اثر تداوی صحت یافته ،  اکنون خانواده وی که خواهران برادرن مدینه همه  طفل اند و پدرش مامور در میدان هوای کابل است،  توان مالی از این بیش  را ندارند که  دختر خود را تداوی نمیاید.  

مدینه برا ی تداوی خود به خصوص ساختن  پای مصنوعی به شفاخانه مراجع کرده اما نظر به مشکلات اقتصادی دوباره به خانه با اشک برگشته  ، تصوردارم شما رسالتآ با این خواهر محتاج تان همدردی خواهید نمود.

هر یک شما خواننده هارا به همکاری دعوت میکنم ،برای معلومات و سوال با این ادرس به تماس شوید.

Liza.kohstani@Gmail.com

 


September 18th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها